Jadual Susu

Lilypie Breastfeeding tickers centre

Sunday 8 September 2013

Vita-Lea Oh Vita-Lea..




Assalamualaikum semua..
Harap semuanye baik dan dipermudahkan urusan kita hari ini. Ehmm..nampaknya sudah lama benar saya tidak "mengupdate" entri di blog ini. Makluman semua saya baru saja mahu mengenali dan berjinak-jinak dalam penulisan blog seperti anda. Maka faham-faham sahaja lah jika ada banyak kekurangan pada blog ini. Diharapkan agar anda semua tidak jemu untuk mengikuti dan memberi sokongan kepada saya. Segala nasihat dan tunjuk ajar adalah sangat-sangatlah dialu-alukan.

Hari ini kita bercerita serba sedikit mengenai vitamin Vita-Lea Iron Formula. Cuba kita lihat ini dulu...



Waahhh...Hebat kan!! Ia adalah multi-vitamin dan mineral yang pertama dicipta di dunia. Maka sudah tentu juga ianya menjadi multi-vitamin  tertua yang mana asalnya dikenali sebagai "Vitalize-Mineral" iaitu singkatan kepada 'Vita-Min" yang dulu asalnya disebut dari Shaklee. Haaa baru tahu dari asal perkataan vitamin tu kan...?

Dulunya vitamin ini  adalah dalam bentuk cecair (90 tahun dahulu) bertukar  kepada bentuk tablet yang dikenali sebagai Vita-Lea. Setiap tablet  mengandungi 30 nutrisi harian yang lengkap dari sayuran dan buah, 12 vitamin dan 7 mineral penting seperti yang disarankan oleh RDA dan ia disaluti dengan serbuk nutrisi- spirulina melalui satu kaedah yang terkini dan berteknologi eksplosif yang kompleks dipanggil "Explo-tab".

Selain itu ia merupakan tablet multi-vitamin yang paling pantas di dunia terlarut dalam air dan tubuh manusia dan mudah berintegrasi dengan protin untuk diserap pantas oleh usus kecil. Melalui ujian klinikal membuktikan pengambilannya selama setahun dapat mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%. Jadi bagi anda-anda yang inginkan kesihatan sepanjang hayat boleh lah jadikan Vita-lea Iron Folmula ini sebagai salah satu makan tambahan harian anda!

Mari kita tengok manfaat utama vitamin ini :
  • Memberi tenaga segera, kecergasan tubuh dan kekuatan mental yang membantu  sistem memori/fokus dalam kerja seharian
  • Pelengkap nutrisi bagi mereka yang kekurangan pelbagai vitamin dan mineral
  • Membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambantkan proses penuaan
  • Menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup,pertumbuhan baru,membantu proses pembesaran,pertumbuhan rambut,otot,kulit,kuku,hormon dan tirod
  • Keupayaan sistem produktif yang oenting kepada kanak-kanak dan remaja
  • Melindungi fungsi buah pinggang,jantung dan hati.

Sekian, kita jumpa di lain entri ya..!!




Untuk sebarang pertanyaan dan  keterangan lanjut hubungi saya
Sms/Call/Whatsapp : 0132186706 
FB : Nor Hafizah Abu Suid
Fanpage : Gudang vitamin online
Email : norhafizahabusuid@gmail.com






1 comment:

  1. Seronok baca blog sis. asalam.saya orang baru dalam blog. Join la blog saya. shazwaniafiq.blogspot.com =)

    ReplyDelete